Träna golf

Utveckla ditt golfspel hos oss

Nora Golfklubb erbjuder stora möjligheter till golfträning. Både för dig som är ny i golfandet och för dig som har hållit på ett tag. Vill du hitta nästa nivå i ditt golfspel eller har du fastnat i problem med svingen – vi försöker hitta rätt väg framåt för dina behov.

Förutom att boka privat- och grupplektioner, så erbjuder vi löpande nybörjarkurser över hela säsongen. Ofta kan du få ett förmånligt erbjudande på nybörjarkurs i kombination med medlemskap. Hittar du inte information direkt här på webben så är du varmt välkommen att kontakta oss på kansliet och receptionen.

För kurs på totalt 12 timmar samt fritt spel på Nora golfklubb under säsongen 2024; 1 895:-(inkl 2 luncher)

Om du är 21 år eller yngre betalar du totalt bara 1395 kr. Om du är 16 år eller yngre och har någon förälder som är fullvärdig medlem så kostar det bara 895 kr för kursavgift och fritt spel resterande del av året.

Aktuella nybörjarkurser

13-14/4 09:00-15:00

20-21/4 09:00-15:00

4-5/5 09:00-15:00

Övningsområden

Driving Range
I anslutning till 1:a tee finner du vår drivingrange som löper utmed hela 1:a hålet. Rangen sluttar en aning utför, vilket gör att du lätt ser var bollen landar. Dessutom vetter den mot norr, vilket gör att du aldrig blir bländad av solen som ju förstås alltid skiner här i Nora. På rangen finns 14 mattor, varav hälften är placerade under tak. Från bollautomaten får du alltid fräscha bollar och priset per “hink” (23 bollar) är 20 kr. Du betalar med ditt bankkort.

Puttinggreen
Övningsgreenen är belägen vid infarten till klubben och där kan du öva puttning och chippning samt bunkerslag.

Pitchbana 3 Hål 30-56 M
Mellan klubbhusområdet och första tee hittar du en lite pitchbana där du kan vässa wedgarna.

Tränare

Emil Skeneby

Emil är en glad och erfaren golftränare som är uppvuxen i Nora och på Nora Golfklubb. Han har en passion för golf och brinner för att hjälpa andra att förbättra sitt spel.

Emils bakgrund:

• Uppvuxen i Nora och på Nora Golfklubb
  • Tidigare jobbat som golftränare på Örebro City Golf & CC
  • Har en PGA tränarassistentutbildning

Emils erbjudande:

• Hjälper dig att ta grönt kort
  • Privatlektioner och gruppträningar för både nybörjare och mer erfarna golfspelare

Lektionspriser

Singel och parlektioner 2024
                       1 Spelare    2 Spelare
30 min           150:-           200:-
60 min           300:-          400:-
75 min           400:-           600:-

Lektionspaket
5 x 30 min    600:-

Golflektion på banan
60 min         300:-

Gruppträning

Juniorträning

Är du mellan 8 och 18 år?
– välkommen att träna golf med oss i Nora golfklubbs juniorer!
Du som inte har egna klubbor får självklart låna på plats, ta med en kompis och kom och prova!